Kammerkoret Euphonia

Korsvejskirken har sit eget kor, Kammerkoret Euphonia, der ledes af organist Ole Reuss Schmidt.

Koret optræder i forbindelse med gudstjenester og koncerter i Korsvejskirken og giver desuden ofte koncerter i andre kirker.

Videre har Kammerkoret Euphonia foretaget en række koncertturneer til udlandet, heriblandt også til oversøiske destinationer såsom Cuba i 1999, Sydafrika i 2005 og USA i 2007. Senest har koret i april 2016 gennemført en overordentlig spændende turne til Færøerne.

Koret har som en vigtig del af sit virke opført en række større oratorieværker sammen med musikere fra Det Kgl. Kapel og fremtrædende solister fra Den Kgl. Opera. Sidst har koret i september 2016 opført Bachs h-mol-messe i Christiansborg Slotskirke.

Koret har desuden siden 2004 opført Händels Messias i i sin helhed i Marmorkirken hvert år i december, og gør det igen i 2016, henholdsvis lørdag d. 3 og søndag d. 4- december, begge dage kl. 16. Billetter hos Ticketmaster. Yderligere info på www.Euphonia.dk

Koret har i foråret 2016 været i studiet for at indspillle musik af den tyske komponist Melchior Franck. Herefter forestår arbejdet med fremstilling af booklet mm., og den færdige CD forventes at komme i handlen i begyndelsen af 2017.

Der er mange flere oplysninger om Kammerkoret Euphonia på

www.euphonia.dk

Musik i Korsvejskirken

Musiksiderne på hjemmesiden skrives og redigeres af kirkens organist og kantor Ole Reuss Schmidt.